"Huset kunde vart i lågor!"

Hej! Igår var det skola som vanligt. Eller "som vanligt" låter lite fel eftersom vi bara gått i skolan i en vecka nu. Men vi kommer ju att gå i skolan nu rätt länge innan nästa lov, så "som vanligt" kommer jag använda mycket tror jag. Det var en rätt skön dag. På lunchrasten spelade jag och tjejerna basket. Vi blev jättesvettig men vi hade så himla kul. Så vi bestämmde oss för att köra basket på idrotten sista lektionen också. Då var inte alla lika engagerade så det blev att springa lilla spåret istället. Kände mig allmänt äcklig efter det. Träffade Jesper efter skolan. Sen när jag kom hem tog jag en dusch. När jag hade duschat klart gick jag ner till datorn. Det var då jag hörde ett knäppande ljud. Jag trodde det var en råtta så att jag sprang snabbt upp till mamma som precis kom hem. Vi gick ner och båda ställde sig utanför dörren för att lyssna på ljudet. Vi var helt säkra på att det var ett djur. Ingen av oss ville gå in men jag tog modet till mig och tog ett steg in. Det var då jag hörde att det inte alls var ett djur. Det var "proppskåpet". Det var ett konsigt knäppade ljud, typ som när det ska explodera och börja brinna - ett fräsande ljud liksom. Så mamma och jag blev skitskrajj så vi går upp och ringer pappa. Så klart så hade han åkte från jobbet och han har inte någon mobil för tillfället så att mamma går inte till grannen- Ingen hemma. Mamma ringer Micke ( Inas pappa ) som är elektriker. Han var snäll och kunde komma och hjälpa oss. Han tog ur proppen och han sa att det kunde börjat brinna. Om ingen skulle varit hemma eller om inte jag hade gått ner och satt mig vid datan så hade jag inte suttit i det här huset nu. Om det skulle gått så långt. Jag vågar inte ens tänka tanken. Den där stunden när mamma och jag väntade på att Micke skulle komma hann man tänka tusen tankar om vad som skulle kunnat hända. "Huset kunde vart i lågor!" 
På kvällen åkte jag till Sara och var där med Amanda och min nya vän: Thomsen(: Vi hade det roligt. Vid elva halv tolv slocknade Sara.

linn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0