Inte ens en timme kvar

Snart slår klockan tolv. Det menas att det är julafton.
Jag har precis blivit informerad av min far: "Om du hör något konstigt som låter inatt ska du inte bli rädd. För tomten kan inte komma in genom skorstenen när vi har kaminen där och kattluckan är för liten. Så han kommer nog komma in genom balkongdörren."
Jag kommer nog inte få se någon röd gubbe med skägg och säck inatt för att min mamma har ont i ryggen så jag tvekar på att hon får på sig dräkten. I och för sig har det aldrig hänt att någon klätt ut sig mitt i natten för att lägga paket i julstrumpan. Det skulle kännas rätt ovärt. Ingen ser än- dels för att det är lika svart inomhus som utomhus och för att alla ligger nerkrypna i sina sängar med täckena över sig. Jag önskar heller ingen tomte i år. Jag tycker det känns så opersonligt när man vet vem som gömmer sig bakom masken. Då vill man hellre ha den "riktiga" personen som utdelar presenterna än en utklädd tomte med röd och stor mage..
..Hoppas att inget barn, eller någon som tror på tomten, läste det här bara.

Nu hoppas jag att dom vita snöflingorna kommer att snöa utanför fönstrerna imorgon. Men bara lätt snö. Snö som gör att man kan gå utomhus utan att få mascaran helt genomblöt. Det är inte kul att komma in och se ut som ett utklätt spöke eller en vit snögubbe. Snön ska ligga på marken och inte på mig.

GOD JUL ALLA. Hoppas ni får en fantastisk mysig julafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0