Julaftonsmorgon

Min pappa väckte mig idag. En trött jag, med en godjul kram.
När jag äntligen fick fart upp från sängen möttes jag av min julstrumpa hängandes på dörrhandtaget utanför dörren. I julstrumpan låg det en plastgran. En grön, liten plastgran som man kunde öppna. I där låg det dollar. Dollar till våran New York resa. Jag blev överlycklig och nu har jag ännu mer pengar att shoppa för.
Efter att jag slutat lukta på dom fina dollarsedlarna började jag dra mig mot vardagsrummet där alla höll hus. Jag hade bestämt att jag skulle se sista avsnittet av julkalenderna med min syster även fast jag sett ynka ett avsnitt av den.. Men det är ju min lilla traditon som jag utför varje år.
Jag tog mina mackor: Julwört bröd med julskinka - och satte mig framför tv:n med en varm och sprakande brasa bredvid mig som värmde hela mig.
Jag märkte också att ännu fler paket landat under granen. Kanske har tomten kommit från våra släktingar i Schwiez med paket? Man undrar.
Det är mysiga program idag på tv som jag ska kika på. Det är julafton. Det är verkligen julafton.
Det är den här dagen jag längtade till för precis ett år sen då jag ville ha kvar julafton hos mig och nu är den här igen. Känns overkligt.

Nu ska jag fixa mig och sätta mig framför tv:n med spänning och julkänsla. Vi hörs. Ha en riktigt god jul:)

Kommentarer
Postat av: sofia favaro

God Jul Linn! :D<3

2008-12-24 @ 12:01:50
URL: http://favaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0