Jullov tack

Idag har det varit en bra arbetsdag för mig i skolan. Min motivation har kommit tillbaka i skolan. Det är jättebra! Synd bara att den kom så himla sent. Eller rättare sagt att den har blivit mycket bättre nu. För det skulle ju varit bättre om den kom redan i början av nian. Då skulle inte stressen vara så hög nu. Men aja, jag tror jag fixar betygen. Det känns så nu i alla fall. 

Efter skolan gick jag till Mariagården. Där blev det många jullåtar igenomsjungna av mig, Sara, Sofia och Amanda vilket får mig att längta ännu mer till julafton. 22 dagar kvar bara.
Imorgon är det träning till lucia. Vi kanske får veta vem som blir årets lucia på Persboskolan då? Jag hoppas nästan det. Att vi kommer få veta vem det blir imorgon. För jag orkar inte gå och vänta och fundera på om det är jag som kommer stå i dörröppningen när luciakören börjar sjunga "Strålande Helgonfred". Jag orkar liksom inte vara nervös i onödan för något som jag inte vet om jag kommer att vara nervös över eller inte. Men såklart kommer jag att vara nervös även fast jag inte kommer att bli lucia. Dels för att jag har solonummer och för att det helt enkelt är den finaste stunden på året. Tärna är inte dumt det heller!

Jag är så trött. Det har blivit tidigt på morgonen. Så nu vet jag att jag kommer att somna så fort jag lägger mig ner i min säng. Under mitt täcke, med huvudet på min kudde (på mina två kuddar rättare sagt). Jag önskar nästan att man somnar så fort att man inte hinner eller kommer ihåg att sätta mobilen på alarm. Att man liksom får sova tills ens kropp vaknar av att den har fått den sömnen den behöver. Men det är en dröm än så länge. Skolan är viktigt nu. Jag får vänta tills det är jullov. Då ska jag sova länge - bortsätt från dom dagarna som jag ska jobba på. Men sova, ja - det ska jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0