MUSICAL

Lördag: Jag var och blev supernervös när folket i Skultuna kyrka började stiga in. Jag visste från förra året att det brukar bli proppfullt i krykans alla bänkar. När väl lucians, eller nu kan jag säga det; Evelinas krona var på plats och kören hade gått in var det dags för mig, Evelina och Jennie att passera alla nyfikna blickar om vem som blev lucian.att mötas av den. Det var mäktigt att komma in sjungandes med Jennie och mötas av den sjungande kören. Och Evelina var superfin som lucia.
Efter lucian blev det hem och käka snabbt. Sedan blev det att ha en liten luciakväll med Jesper, Johan och Evelina. Vi garnerade pepparkakor och kollade på en film:)



Idag blev det att gå upp tidigt igen. Förstår egentligen inte hur jag pallar och det skulle inte förvåna mig om jag skulle bli sjuk nu efter all stress och tidiga mornar som jag drabbats av de senaste veckorna.
Klockan kvart över nio var jag på plats i Västeråshallen med alla i musicalgruppen. Det var så himla kul att dansa och sjunga inför alla människor i de fyra föreställningarna. Gud vilken energi man kan få. Jag ville inte gå av scenen. Jag ville bara stanna kvar. Jag har ju nästa år att se fram emot. Det var så jäkla kul. Vill uppleva samma sak om och om igen. Alla glada människor. All musik. All Dans. Herregud vad kul det var :D
Så i Västeråshallen ägnade jag min dag. Från klockan 09.15 till typ halvsju. Nästan ett halft dygn blev det där.



Nu är jag stendöd. Vill sova. Vill krypa under täcket med min katt som tagit upp hela min säng. Men när benen vill sitta kvar på stolen och inte orkar röra sig och resterande kroppsdelar vill sova - Hur gör man då? Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0