Invigning? Premiär?

IGÅR, SÖNDAG:
..Premiär låter mycket bättre. Vi har bott i vårat hus i snart 6 år. Det är rätt mycket egentligen, kändes nyss som att vi flyttade hit på alla hjärtans dag. Men det var inte det jag ville komma fram till. Utan igår så började pappa att städa hur och fixa till i våran bastu. "Shiit, vad stor den är." Så stor hade jag aldrig upplevt den i mina ögon. Och så ren och snygg har den aldrig någonsin sett ut förr.
Så pappa satt på bastun för att se om den funkade. Den funkade men det luktade bränt i hela huset efter att den stått oanvänd i 6 år. Kanske till och med att den stått där oanvänd längre då jag inte tror att det två gamlingarna som bodde här innan oss använde den flitigt.
Jag tog initiativet och fick min vilja fram: att testa basta för första gången i vårt hus.
Det var hur skönt som helst. Att veta att det blåste och att det var kallt ute, att veta att mitt hår skulle bli super lent efter att jag satt i hår inpackning innan jag gick in i bastun, att veta att jag skulle få sitta vid en öppen brasa när jag kom upp och att veta att jag skulle få vara med familjen hela kvällen gjorde min söndag ännu mysigare än vad den redan hade varit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0