Jag & Hockey?

Skoldagen igår började med en tre timmars film. Jag trodde att jag skulle ha dött innan filmen ens hade börjat då jag sett den förr och tyckte att den var urtråkig. Men när jag satt där igår och filmen satts igång så var det inte så farligt. Visst jag var trött- men jag hängde med i genom hela filmen ändå. Och den var inte så tråkig som jag hade uppfattat den förr.

Framåt kvällen åkte jag in till Rocklunda med Louise, Erik och Pettersson. Där mötte vi upp Amanda och sedan gick vi och kollade på hockey; Vik - Malmö. Och såklart vann Vik.
Alla västeråsare var glada. Först hamnade vi i en hejarklack. Där stog jag helt borta medans alla andra stog och sjung. Jag kunde ju ingen ramsa. Det ända jag lärde mig var hur man skulle klappa. Det kändes som att alla skulle hoppa på mig när som helst för att jag inte sjung någonting. Men jag kunde ju inte ramsorna?!
Det var i alla fall en ny upplevelse som var kul att ha varit med om.

Efter matchen, som slutade med 5-3, åkte vi alla hem till Skultuna. Där träffade vi Evelina som jag inte sett på år och dar för att hon har varit sjuk. Vi gick hem till Erik och kollade på en, hmm.. skräckfilm. Den var bara äcklig och inte så läskigt. Jag är väldigt lättskrämd så jag skrek till några gånger, även fast det inte var läskigt. Där satt jag nervöst och inväntade nästa överraskning medan alla andra satt helt lugna i soffan. Hur bär dom sig åt? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0