Namnsdag!

Måndags:
Jag var ju på öppet hus på Rudbeck. Skolan var jättefin och jag trivdes verkligen i miljön. Men dom som höll i öppet hus gjorde det inte intressant alls. Dom pratade inte om hur bra skolan var och sånt, utan om poäng och grejer som inte alls fångade mitt intresse. Så jag vet inte om Rudbeck är något för mig. Jag hann inte kolla så nog i och för sig. För det första så var det massor med folk och jag får typ panik. Sen för det andra så hade jag en hungrig lillesyster efter mig som ständigt frågade "Ska vi åka hem snart?" .

Igår och idag ledde jag, Amanda, Caroline och Evelina en tvådagars elevensval kurs. Jag förstår hur det är att vara lärare nu kan jag bara säga. Fy 17:on vad jobbigt. Det är ett jobb jag helt och hållet uteslutigt nu! Så stort ansvar och så jobbigt när folk är totalt respektlösa och helt okoncentrerade. Men när väl alla vara i arbete och hade kul så blev jag väldigt glad. Jag, Amanda och Evelina jobbade över skoltid hur länge som helst. Måtte jag få mvg nu alltså.
När vi äntligen kom ut från klassrummet möttes vi av massor, massor av snö. Den kom ner till jorden på någon timme bara!? Allt var vitt. Jag kom ihåg att köpa rosor till min mamma som har namnsdag idag och jag har också namnsdag efter som jag heter Elisabet i andra namn.
När jag kom hem stog det en ros på bordet till mig också. Jag blev glad. Extra glad blev jag att mamma mådde bättre med ryggen. Jag tror nog dom där vita värktabletterna har storbetydelse i förbättringen.
Min mormor och moster satt var också hemma hos oss. Mormor bjöd på lussebullar, sockerkaka och pepparkakor och av moster fick jag en speciell julkalender. Man kunde t.ex. vinna en resa till New York. Men det tror jag inte att jag behöver vinna, för våran resa är ju redan bokad dit.
Imorgon ska jag sjunga Ne-Yo - So Sick på inspirationen till 8:orna. Jag kan inte låten 100% bra men jag hoppas det kommer gå bra ändå. För vad händer om man råkar göra ett misstag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0