Tomten, kan du ge tillbaka mitt internet!

Nu har jag inte bloggat på ett tag. Anledning? Jo mitt nya internet fungerar inte som det ska. Så jag har inte besökt min källare på flera dagar- min dator står ensam där nere. Om den bråkar med mig, bråkar jag tillbaka! Så det dyker upp lite inlägg då och då tills internet och jag kommer överens..

Nu har jag precis tagit bort mitt smink och skalat en apelsin. Sitter i soffan med pappas vita Apple dator, kollar på min stakars katt som hade blivit biten av nåt djur igår (stort sår) och har tv ljudet i bakgrunden. Jag har min familj som sällskap vilket är väldigt mysigt. 
Tidigare ikväll har jag varit på konfirmation. Kul kan jag faktiskt inte säga att det var. Jag hoppas det blir roligare imorgon i alla fall. För då är det dags för det igen- tidigt är det också! Hoppas jag orkar kravlla mig upp ur min mysiga säng, som för tillfället inte vill att jag ska sova om nätterna..
Och Varför är snön borta? Visst jag tycker inte om snö så mycket. Men allt väder är väl bättre än regn, slask och brun gegga.

I torsdags var det en rolig dag. Mot eftermiddagen åkte jag, Amanda, Evelina, Klara, Frida och Melanie in till Carlforska gymnasium för att slutföra våran kulturutmaning. Vi uppträdde med This Love av Maroon 5 på scenen. Enligt mig gick det väldigt bra och jag hoppas att musikläraren Hans tyckte desamma. Evelina och jag tog bussen hem till tuna direkt efter. På bussen stötte vi på väldigt trevliga människor som hotade Evelina. Så himla feg. Omogen 25-30 åring. 

Om jag ska välja vad jag ska göra nu så är det nog min sängs om lockar mig mest, för jag sitter här och små sover och att tänka på att jag ska upp tidigt imorgon får mig inte så mycket piggare.

Nu är det mindre än en månad kvar till julafton. Överglad. Det är så mysigt att komma hem och se alla röda dukar med alla adventsljusstakar i alla fönstren. Jag hoppas bara att det kommer lite snö så det blir ännu mysigare att vara inne. Tomten- hör min önskning och gör regndropparna till vita snöflingor. Tack på förhand.

Vi hörs hoppas jag. Jag ger inte upp min blogg för att mitt internet har gett upp min dator. Jag ska vinna. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0