Söndags gäsp

Söndags trött. Söndags hängig. Jag sitter här i mina myskläder och har inte fixat mig ett dugg. Jag har bara orkat satt upp håret i en bulle. Om jag tänker efter är jag spritt språngande.. ofixad.
Sitter och drömmer mig bort till ett vitt ljust rum med fönster runt hela rummet. Mitt i rummet står det ett vitt piano, (eller kanske svart piano för att rummet är vitt). Där sitter jag i en stor vit herrskjorta och med bruna sockor och en kopp te (jag önskar att jag skulle tycka om te). Jag kan spela piano, jag kan spela vilken låt som helst som kommer upp i huvudet. Där sitter jag helt själv. Utan stress. Bara musiken och sången som tar mig igenom timmarna.. Ja man kan ju få drömma.

Idag har det stått plugga i min panna. Jag har inte hunnit med nå mycket alls känns det som. Ändå har det tagit hela eftermiddaden typ. Jag tycker inte om när man lagt massa tid på ett arbete som det inte känns som att man gjort någonting med. Det kanske är för att det var invärderingen till samnhanget. I och för sig verkar det nya samanhanget vara rätt kul. Men man behövde tänka så djup så det blev inte så mycket skrivande kändes det som.

Imorgon är det en spännande dag. Då kommer det en man till oss och ska prata om andra världs kriget tror jag.

Nu tror jag att det är tv:n som lockar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0