New York längtan & hotell bokat

Jag längtar ihjäl mig till New York. Jag vill åka nu, då menar jag verkligen NU! Shit vilken upplevelse. Besöka parker, massa stora och maffiga byggnader, gå på musical på Brodway, häftiga gator, Frihetsgudinnan, Empire State Buildning och vad vet jag. Det finns ju massa saker:D MASSA! Jag tror vi hinner uppleva mycket på dom två veckorna vi är där i alla fall(:
Vi tänkte först boka hotell utanför Manhattan. Något hotell som pappa hade bott på för något år sedan som var bra. Men vi ändrade oss för det var rätt långt ifrån allt och vi tänkte hyra en lägenhet i stället. Det var typ som hotell fast man lagade egen frukost och så. Pluset var ju att det fanns internet. Men då skulle man tydligen bo med någon till familj som hyrd i samma lägenhet så vi tog inte det heller. 
Nu har vi i alla fall bestämmt oss och bokat ett hotell med perfekt läge, verkligen PERFEKT! Det ligger typ mitt i Manhattan  nära Madison Square Garden och två kvarter bort från Empire State Buildning, Macy's och alla shopping gator. Det pirrar verkligen till när jag tänker på det. Att titta ut genom fönstret och se alla ljus och gator. Helt otroligt! Jag sitter här och ler och drömmer mig bort och hoppas att dagarna, veckorna och månaderna går snabbt till 5/4 - 09. Sen när jag väl är där i New York, mitt drömresemål, så vill jag inte att tiden där bara ska rinna iväg men det kommer den tyvärr göra för man kommer ha så otroligt kul och mysigt varje dag.
Har precis läst på en blogg om en tjej som har varit i New York och då frästas man ju inte lite- hur fantastiskt det var där och vad man kunde göra. Herregud, GE MIG APRIL!
Det kommer nog komma flera sånna här inlägg för jag kan inte sluta längta. Om det är någon som har varit där, någon som har tips eller vad vet jag- om New York så är alltid kommentar "boxen" öppen. Ha det bra.


Kommentarer
Postat av: linn f

åh jag ska också åka utomlands då:D thailand;):P

2008-09-10 @ 19:37:47
Postat av: linn f igen

ja eller nästan, v.9 o 10;)

2008-09-10 @ 19:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0