The Big Apple

Desperat längtan till New York City. Jag längtar verkligen ihjäl mig. Tänker på det hela tiden, hur underbart och kul det kommer att vara.  Det som är mindre kul är att tiden kommer att gå så otroligt fort där nere. Dom där tolv dagarna kommer säga pling och så är jag tillbaka i vardagen igen. Men jag ska njuta av varenda minut där nere. Skriva dagbok varje kväll för att ni ska få något att läsa när jag kommer hem och för att jag ska ha kvar dagboken och ta upp den för att minnas alla otroliga dagar som jag hoppas, & vet, att jag kommer att få där nere:D
Gick in på en blogg sida idag där det var en tjej som hade åkt till New York. Hon hade siktat in sig på just shoppingen som är ett av det sakerna som intresserar mig mest i New York:

  • Macy's. Det var ett stort måste om man skulle till New York. Macy's ligger mitt i Times Square mellan 42nd street och 5th avenue. Det är en väldigt stor byggnad. Det är något dyrare bara för att det är märkeskläder. (Det bästa av allt är att vi kommer att bo två kvarter från just den byggnaden- Macy's. LÄNGTAR!)
  • China Town. Här är allt billigt, men det gäller att pruta.
  • Victorias Secret. VS är som H&M i Sverige, affären finns överallt men lite dyrare då.
  • Queens Center Mall. Den bästa gallerian för ungdommar. Här kan man hitta t.ex. H&M, Forever 21 till Guess Store och The GAP. Shoppingcentrat har fyra våningar med många,många affärer. (Det kommer nog vara den gallerian jag kommer att inhandla mest grejer i.)
  • Guess Store. Här är märkesvarorna mycket billigare än i Sverige.

Det var den här bloggen jag fick all info ifrån; http://juventina.devote.se/

Sånna här inlägg kommer ni nog få se mer av. För att jag kommer aldrig sluta längta. Det går inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0