Inlägg från New York

Hej alla nyfikna läsare! Nu är jag i New York och har det fantastiskt. Jag har äntligen kommit in i den amerikanska tiden efter att ha varit här i fem dagar. Men det tog sin lilla tid att ställa om kroppen efter tidsskillnaden. Så trött har jag varit i början av veckan.
Vädret är si så där här. Det har varit regn blandat med blåst de första dagarna, men igår hade vi underbart väder. Det var stor sol och värme hela dagen. Temperaturen låg säkert upp mot en 20 grader. Det var så soligt att min syster blev solbränd i ansiktet. Skit att jag hade foundation, annars skulle jag också vara brun nu. 
Jag berättar inte så mycket om vad vi gjort eftersom att jag tänk skriva om semesterns alla dagar när jag kommit hem och har tid till det. Men jag kan säga att staden är grym! Alla är så himla trevliga, öppna och artiga att jag nästan får en chock! Mina ben är även helt slut eftersom vi går över en mil varje dag (om inte mer). Allt är så mycket större än i Sverige. Skyskrapor finns exakt över allt. Och höga ljud stöter man på vart man än går. Det här är verkligen "staden som aldrig sover." 
Vi har fint hotell och en god frukost. Man äter verkligen mängder med mat här. Fast faktiskt så har det inte blivit någon fet mat än. Eller jo, en gång. När vi var i China Town så blev det en snabb Mc Donald's för där orkar man inte leta efter något bättre ställe. Annars har jag testat på massor av olika matställen och alla har fått höga poäng. 
Idag fyller min pappa 50 år. Vi har precis kommit in efter att han och Sanna sprungit på Brooklyn Bridge. Det är en sån här 50 års grej man inte glömmer säger han. Nu ska vi fixa oss och sedan ta en tur ner till vattnet som ligger precis nedanför vårt hotell. Lunch ska vi även äta snart. I kväll ska vi åka upp till Times Square (coolaste stället jag sätt här) till en resturang för att äta middag. Man får inte ha på sig sneakers, jeans eller vardagliga kläder - finklädd är ett måste. Så det är tur att jag redan köpt högklackade skor som jag kan ha till i kväll. Resturangen snurrar ett varv i timmen så vi kommer se New York från olika håll hela tiden.

Vi hörs. Kanske en gång till här, annars i Sverige. Ha det bäst!
Saknar er. Långa kramar från mig. (Om jag har tid kommer lite bilder från alla hundratals....)



L.




Kommentarer
Postat av: sofia favaro

ÅÅÅÅH vad mysigt det låter Linn!

Jag är så avis på dig, men vi har faktiskt superfint väder här hemma ;)

Puss ha det bra!<3

2009-04-11 @ 15:44:17
URL: http://favaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0