Somnade när "skolbarn" gick upp

Det blev mys på madrasserna nere i min källare med tjejerna igår kväll. Först kom Louise hit och några minuter senare kom Caroline som hade "första-intrycket-om-gymnasie-snack" med sig. När vi hade ätit upp popcorna och druckit upp latten åkte Caroline hem och istället kom Amanda. Och sedan kom Ina och strax efter det gick Amanda iväg en sväng. Så det blev mycket byten kan man säga. Vi slutade tillslut i Max källare med tjejerna + Max & Bedde. Där blev det kortspel och "trötthets-skratt".

Jag och Max somnade klockan 06.00 natten mot onsdag. Och även Amanda och Bedde hade somnat väldigt sent. Vi blev väckte av att Amanda och Bedde kom och knackade på dörren och ljud från köket där de höll på att rota letandes efter frukost vid 13.00. Inte många timmars sömn här inte!! Vi hann göra yoghurtglass, spela kort och lite allt möjligt innan klockan blev runt nio på kvällen och vi skildes åt.

Nu är det bland de sista dagarna på lovet och just nu suger det samtidigt som jag ser fram emot att börja på nytt, träffa nya människor och starta rutinerna igen. Hoppas jag bara orkar med allt med skolan - för hoppa av finns inte riktigt med på min karta.


L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0