Yoghurt glass:

Nu ska jag dela med mig av det supergoda, enkla receptet som jag och Max tog del av igår. Verkligen somrigt och frächt och det bästa av allt; inte alls lika onyttigt som "vanlig glass". Njut!

500 gram naturell yoghurt - tjock (turkisk yoghurt)
200 gram bär (hallon var mums!)
1 1/2 dl florsocker

TIPS! Jag och Max la i daim kulor i glassen. Det var supergott. Gör det dock efter du mixat klart ingredienserna.

Lägg alla ingredienser i en mixer och mixa ihop det så allt.
Häll glassen i någon slags burk och ställ in i frysen i ungefär 1,5 timme.
Ta ut glassen ur frysen emellan åt och rör om i burken.
När du tycker att den ser bra ut är det bara att njuta.

Lycka till:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0