Lovet är mitt

Äntligen, äntligen har jag lov. Inget mer alarm som piper kvart över fem. Inga tidiga kvällar.
Nu ska jag verkligen ta vara på det lovet bjuder på här hemma. För nästa lov, då befinner jag mig i en helt annan världsdel.

Efter jobbet körde våran bil till Thérese. En efterlängtad vän. Vi plockade upp henne och körde hem till mig. Käkade, sedan stack vi till Marigårn där det var få människor jämfört med vad det brukar vara. Där blev det en liten,liten mässa och så var det ju fettisdagen igår, så semlor bjöds det på. Fettisdagen fortsatte hemma hos mig med glass & tv.

Onsdag. Vi sov som stockar till elva ungefär. Sedan pallrade vi oss upp runt tolv för att käka frukost. Snart ska Thérese kila hem och jag ska kila in i duschen. Blir nog att städa lite också, kanske ta en promenad i det fina vädret. En fågel viskade i mitt öra att det var grymt härligt väder ute. Så man ska väl passa på att vara ute innan slasket sätter igång.
Ikväll, eller senare i alla fall, ska jag träffa Maximax. Det blir väl mysfaktor på max antar jag.



L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0