Big Bang

Måndagar är som.. måndagar. Seg & allmänt tråkig dag. (oftast)

Fast jag tycker ändå att den här dagen har gått relativt fort. Kanske för att vi började nio och för att vi fick sluta en och en halv timme tidigare. Men något jag är säker på är att dagen inte gick fortare pga att vi fick en ny tyska lärare idag. Hon ger oss en sida glosor och uppgifter till Malin och mig som vi inte har en susning om vad vi egentligen håller på med. Jag känner att tyskaterminen kommer bli en suck. En stor fet suck.

Och det nya sammanhanget var ju inte det bästa heller- Big Bang - universums utveckling. Det är sånna svåra begrepp att jag nästan får huvudvärk så fort jag tänker på det. I och för sig kanske ni tror att jag passar in i dom begreppen då jag alltid börjar prata om rymden när klockan slår 00.00. I alla fall om jag är med Thomsen. Men nej - det ska vara mina funderingar och mina tankar om rymden, och inte sanningen bakom universums utveckling, som jag vill prata om.

Nu ska jag kämpa med att skriva invärderingen om sammanhanget. Vi får se hur det går. Wish me good luck.

Kramar kram kramas

L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0