C-vitaminbomber

Nu är det helg. En skön och ostressig morgon har det varit för mig idag. Jag sov tills jag vaknade. Sedan gjorde jag frukost och tittade på tv ett tag. Det var ingen vidare bra där inte, så jag bestämde mig för att gå ut och få en skön promenad istället.
Man känner att det är varmare i luften nu. Jag vet att vi är inne i vintertid men på något sätt så kändes det som att våren var på väg. Jag hoppas att jag inte har fel om det för att jag vill få bort alla vinterskor och vinterjackor nu och släppa fram klänningar och barbenta ben, solglasögon och alla blommiga färger som gör en glad.

Är fortfarande förkyld så nu sitter jag och mosar i mig apelsin, kiwi och mandarin. Riktiga c-vitamin bomber. Dom behövs verkligen nu när det är vinter & förkylningsdags. Det kanske var det som var meningen; att apelsiner och mandariner just kommer och är godast på vintern för att vi människor behöver c-vitaminer då? Ooh, det där var nästan överklasstänkande från mig..

Ikväll ska jag in till stan för att se på bio med Thérese och hennes vänner. Jag tror att det bli Twilight som vi ska se.

Sköt om er.
Spark i baken
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0