Choklad efter hårt pass

Den andra dagen är slut på skolstartsveckan. Det känns skönt att det är helg igen även fast det här dagarna varit oansträngna i skolan. Idag har det varit information om olika saker som betyg, mål, gymnasieansökan och sådan viktigt som vi i nian kommer att påträffa snart. Det har helt enkelt varit en skön dag. Synd bara att jag inte kommer att påträffas av flera "sköna" dagar då mina betyg ska höjas och det kommer att bli mycket plugg för mig nu, Nästa vecka.

Jag har nyss gjort en smoothie till mig själv. Den var god konstigt nog efter att ha blandat nästan allt som vi hade i vårt kök i en och samma smoothie. Jag tvekade till och med på att den skulle vara dryckbar. Men den slank ner efter ett relativt hårt passa sista lektionen på idrotten - jag förtjänade den helt enkelt.

Ikväll blir det hembakad pizza till kvällsmat. Och en och annan choklad kommer nog finnas i min mage innan jag somnar.. Jag som bestämmt att vara nyttig och bli fin till sommaren. Men jag ska försöka att undvika det ändå. Tveksamt om jag klarar det. Jag kanske bara kan ta en halv chokladbit? En bra början.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0