"Jag måste flyga över den hala isen."

Nu är det rast. En kortis rast innan nästa lektion börjar som jag tror ska handla om inför nationella proven i svenska. Känner att jag inte riktigt har koll på hur ett innehåll ska se ut i t ex en novell. Det kanske är något som man borde kunna vid det här laget. 9:an liksom - Linn skäms! Men det kanske inte är så lätt att lära sig något som inte har jobbat med så mycket.

Idag ska jag föresten göra min ansökan till gymnasiet och även bekräfta det. Jag vet inte om jag kommer våga klicka på knappen: "Bekräfta" för det är liksom 3 års tid som man klickar in. Man bestämmer framtiden genom ett knapptryck, lite läskigt faktiskt. Men jag hoppas att knapptrycket kommer bli min motivation i skolan. För man vill ju komma in på sitt förstahandsval, då gäller det att puscha på så att betygen bara stiger till toppen och inte neråt ..

Nu kanske jag ska börja dra mig mot lektionens sal. Och idag kom föresten inte försent. Jag förstår egentligen inte hur jag kan pricka in tiden så perfekt till skolan. Jag går några få minuter hemifrån innan skolan börjar och ändå kommer jag precis tills dörren stängs. Jag måste flyga över den hala isen.

Eftermiddagen = plugga.

Ses&Hörs.

L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0