New York närmar sig

Ja - det är som rubriken säger; New York närmar sig. Jag är snart där. Snart går jag runt och shoppar i stora varuhus, små gränder, mysiga secondhand butiker - Ja man kan nog hitta precis allt i den staden.
Jag tänkte att jag slänger in ett inlägg om New York och lägger det under kategorin "New York resan". För det var ju ett tag sedan och jag tyckte det var dags för ett nu.

Jag längtar till tusen. Vem skulle inte gör det liksom? Det är liksom världens häftigaste stad för alla. Särkillt alla som älskar att shoppa, like me. Och det roliga är att staden även lever på natten med alla lysande lampor i olika färger, de gula taxibilar och allt folk som har det trevligt med (vad jag uppfattar som att det finns), godaste Cafe lattarna.

Vem vet - man kanske stöter på systrarna Olsen eller Kate Moss, Madonna eller en annan stor stjärna?

Vi skulle ju bo ungefär ett kvarter från det stora varuhuset Macys. Men nu ändrade vi oss och vi har bytt till ett mycket finare hotell som ligger en bit ner. Ungefär ett kvarter från Ground Zero. Alltså platsen där World Trade Center låg förr. Och vi har inte så långt till Frihetsgudinnan också. Jag undrar om vi till och med kan se henne från hotellet?
Det var nog ett bra val att ändra hotellet eftersom att där vårat hotell, som vi skulle bo på, låg mitt bland alla människor och shoppingställen. Visst, det skulle vara häftigt att bo så nära. Men efter några dagar skulle nog jag vara så pass stressad av allt liv där. Nu kommer vi en bit bort från allt. Ungefär 5 minuter med tunnelbana, så nu kommer vi att få uppleva en lite annan miljö också vilket är toppen.

Vi ska ju självklart gå på Broadway. Jag tror vi kommer att se Lejonkungen. Jag har hört att den ska vara jättebra och den verkar vara väldigt mysig efter att ha fått sett lite scener av den på internet.

Att åka till New York är verkligen en av drömmarna. Herregud vad kul det ska bli. Jag kanske blir så kär att jag stannar där forever. Det kommer i alla fall vara min häftigaste upplevelse. Okej, jag kanske inte ska förvänta mig allt för mycket. Men det går inget annat att göra när man ser alla bilder, kläder, människor och miljön i tidningar, på internet, tv o.s.v.


Sådana t-shirtar kommer det finnas gott om i min garderob när jag väl kommer att packa upp min väska efter att ha tillbringat 12 dagar där. Och i flera olika storlekar hoppas jag också. Både till att sova med, till vardags och för att kunna ha dom när jag blivit en gammal tant. Det finns redan sådana t-shirtar i min garderob efter att pappa varit där flera gånger. Det börjar tyvärr bli urtvättade och dom är inte så vackra så då passar det perfekt att fylla på lagret med nya, fina "I ♥ NY" t-shirtar. Det kommer nog att bli muggar, tröjor och andra grejer i samma "I ♥ NY" företag.


För övrigt blir det ju annan shopping med skor & jeans i massor - då det är så billigt. Sommarkläder, väskor, jackor, kanske teknik grejer. Ja allt möjligt. Okej, nu ska jag inte skriva mer. Sitter bara och ler och hoppas att jag var där just nu. Jag längar så otroligt och jag kommer aldrig kunna sluta längta. Tack för att ni läste;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0