'Roligheter & önskningar'

Min väg till skolan den här veckan har varit lite smått rolig.
Varje morgon när jag kommit ner från min backe har jag mött precis samma man. En man med grön jacka och vit hund. Första morgonen när jag gick förbi hunden så morrade den åt mig. Men efter att ha mött hunden hela veckan så har den börjat vänja sig vid mig och nu så går den tyst förbi mig utan något morrande eller skällande. Vi får se om nästa vecka ser likadan ut. Spännande.

Det var skönt att vi fick sluta en och en halv timme tidigare idag. Men jag är inte ledig för det tyvärr. Utan nu sitter jag och ska försöka att börja plugga så att jag inte har allt för mycket att göra resten av helgens timmar. För nu är det äntligen helg!

Utanför mitt fönster cirukulerar två gammla människor med skidor och skidstavar runt fotbollsplanen. Gud vad skönt det ser ut och vara. Och nej - jag menar inte att åka skidor för det är inte min grej. Utan tänk att vara pensionär och ha all tid i världen. Usch, den tanken får mig bara på dåligt humör för det är år tills vi är i den åldern.
Fast det kanske inte är så kul att bara vara hemma hela dagarna långa? Men ibland så önskar man att det var jag som satt i gungstolen och stickade en fin halsduk i lungn och ro. Eller glöm den tanken - jag kan ju inte ens sticka.

L.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0