Skolstart

Första dagen i skolan efter det sköna jullovet. Det var ingen pesst att gå till skolan. Jag gillade det faktiskt! Det var en väldigt skön dag med bara bild, musik och teknik. En helt super bra dag att börja sin nya termin på. Och imorgon blir det också en sånn skön dag utan något nytt sammanhang eller något. Lärarna vet vad vi gillar helt enkelt (oftast)..

Efter skolan småsprang jag hem för att hinna med bussen som skulle gå om 50 minuter. Vi fick sluta en timme tidigare idag - toppen - så jag&tjejerna hann med en tidigare buss in till stan.
På stan blev det först UM för at vänta där i typ en timme. Det var ju så mycket folk. Sedan begav vi oss till ett mysigt, nytt(?) cafe som heter Stugan. Där köpte jag en Caffe Latte och på köpet fick jag en brännblåsa på tummen efter att jag bar ner Kaffet till nedervåningen och det var som sagt kokhett. Så jag fick gå med en varm, stekhet & värkande tumme på stan. Mina andra fingrar blev också drabbade fast dom fick ingen blåsa som tur var..
Ska tillägga att trippen till stan var med Caroline, Amanda, Elin, Sara och Lina.

Jag köpte lite underkläder också. Jag, Caroline och Sara var trillingar och köpte likadana trosor. Hihi, det var lite busigt - Men kul. Och coolt.

När jag kom hem fick jag pannkakor. Det var länge sen och det var väldigt gott. Brukar inte tycka om pannkakor sådär jättemycket för det känns så onyttigt när man är hemma och käkar det.
Men jag är inne i en period där jag drar till mig alla sötsaker och onyttigheter så mycket som det bara går. Kunde dock stå emot en kladdkaka idag när vi fikade, men det var bara för att jag åt en chokladboll på jobbet igår.
 


♥ Ha det bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0