Södra Nackby

Ina och jag tog en låång, eller ja - rätt lång - promenad idag. Vi nådde Södra Nackby. Vi gick ungefär en mil sammanlagt om trottoarssiffrorna stämmer in på verkligheten. På vägen står det "5 km" när man når Södra Nackby. Så ja. Jag hoppas att den nästan stämmer för vi har varit duktiga i såna fall.

Ina och jag kom in på konstiga och svåra men roliga samtalsämnen. Något som: "Hur skapades rymden?" "Vart kom alla planeter ifrån?" "Om det finns en vägg i rymden, vad finns bakom den?" Det är obesvarade frågor.

Det var faktiskt friskt och skönt ute idag. Kallt men skönt. "Det luktar som i Sälen!" En kommentar som Ina kom med då såna kommentarer inte kan komma ifrån mig eftersom att jag aldrig varit i Sälen.

Mina tår, öron och händer var som isbitar innan jag klev in och satte på mig mina varma julklapps tofflor som fick upp min värme direkt. Kaffe fanns det även. Varmt och gott. Tänk att jag lärt mig dricka det. (Fast utan socker och mjölk går det inte). Pappa var snäll och tände brasan så där satt jag och njöt ända till de blev mat och kollade på "Hur man bli av med en kille på 10 dagar". Och en varm soppa var som pricken över i:et på min frusna kropp.

Imorgon blir det nog stan och Ikea med min familj. Finns på mobilen som nu är lagad.

BY THE WAY - BILDER FRÅN NYÅR KOMMER SEN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0