Sova, sova, sova- säng säng säng

Jag skulle kunna somna. Jag skulle kunna lägga mig ner på tangentbordet och somna bumms- för så trött är jag. Tröttheten kom helt plötsligt. Bara sådär utan förvarning bortsett från alla gäspningar som kommit och gått idag. Jag funderar nästan på att krypa ner i sängen och brottas med min katt som tar upp halva min sängen. För vad är det som tvingar mig att vara vaken när jag är supertrött? Jag ser ingen mening att plåga sig själv tills ögonen inte längre orkar hålla sig upp på egen hand.

Min trötthet kanske beror på gymmet idag. Jag tog i där som aldrig förr vilket kommer får konsekvenser imorgon; träningsvärk. Men ibland kan det vara skönt med lite träningsvärk, känna att man gjort sin kropp någonting bra.

Imorgon är det konfirmation igen. Eller konfirmation och konfirmation. Jag ska väl vara där och ta det lungt med assistenterna, konfirmanderna och de andra tuna folket. Jag ser det som en rolig grej. Tyvärr har jag fullt upp med pluggandet så jag tror det blir att kila hem innan och skriva några rader i boken.

Jag tror faktiskt att det blir min säng nästa. För nu orkar jag inte med datorn längre.

L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0