Tips 2

Du kan inte få en bättre start på dagen än en rejäl frukost. Jag vet att det finns dom som inte kan få i sig någonting på morgonen, men det är bara en vanesak. Jag har haft ett stort Nej till frukost men jag har lärt mig äta det och nu har det blivit den godaste måltiden på dagen för mig. Och för alla är frukosten den nyttigaste måltiden.
Min frukost varierar beroende på vad jag är sugen på, på morgonen. Det här är en frukost man håller sig länge på. Det finns inget godare än frukt till frukost.

Bild:
Smaksatt fil.
Flingor.
Aprikos.
Banan.
Apelsin.
Juice.



Gröt är toppen det med och det har jag börjat äta nu. Jag brukar göra en specialare och ha bär i min gröt.

Havregrynsgröt: (normalpotion)
1 dl Havregryn
2 dl vatten
Bär
Salt (lite grann bara. Gröten blir inte alls god med för mycket salt i.)

Häll i allt i en kastrull förutom bären. Rör om hela tiden (då gröten fastnar lätt när den börjar koka). Häll i bären strax före din gröts konsistent är bra. Rör om med bären i och sen är gröten klar.
Jag brukar ha lite sylt och mjölk till min gröt.

Hoppas tipsen hjälpte dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0