Tung-finger ont

Jag har alldeles precis kommit innanför dörren efter en heldag på jobbet. Imorgon kommer det nog att vara min sista dag på jobbet innan New York. För att det kommer inte komma så många fler dagar som jag kan jobba på. I och för sig har vi sportlovet(tror jag). Annars är det bara påsklovet och det är ju då vi är i kära Usa. Så antagligen blir det sista dagen imorgon som jag kan tjäna ihop pengar till mina shoppingturer på alla dessa gator i NY. Men jag har ju lönen sen i somras och från nåra till dagar som jag kan gotta mig med med nere..

Tänk er att bara gå runt i den häftigaste shoppingstaden(enligt mig), bara gå där och så fort man hittar något som är fint kan man köpa det, bara för att, & bara för att jag har varit duktig och tjänat egna pengar. Det kommer lukta New York i min garderob när jag kommer hem. Skor, jeans och väskor ska jag lägga ner mycket energi på när jag väl är där nere.

Min tunga gör ont efter att jag tog kokhet choklad precis innan vi skulle åka från jobbet. Smart? Nja. Fick dricka upp den fort eftersom att jag inte kunde dricka den i bilen. Och konsekvensen - ja - ett brännsår på tungan. Det får jag leva med i någon dag. Man lär sig av sin misstag!
Jag har ont i fingret efter att ha burit kartonger och vad blir konsekvenserna? Man skär sig. Juste! Men det är ett sår jag får leva med i några dagar. Det är litet - men det gör fruktansvärt ont.

Jag är genomförkyld. Mitt halsont är borta men täppt i näsan har jag blivit istället. Och hosta kommer då och då - när den vill retas med mig helt enkelt.

Ikväll somnar jag snabbt, gott och skönt, efter att jag bara sovit 5 timmar inatt. Inte likt mig och det kan vara ett själ till att jag blivit förkyld. För lite sömn är som att gå rätt in på en förkyldning för mig. Fråga mig inte varför. Det är bara så.


Kommentarer
Postat av: fanny

va fin headern blev :D<3

2009-01-07 @ 18:33:20
URL: http://fannymalmborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0