World Trade Center

Igår kväll - som ni kanske vet - var det filmen World Trade Center på tv.
Jag har redan sett den en gång innan och då tyckte jag att den var väldigt bra. Jag såg den förra året någon gång då jag inte visste att vi skulle åka till New York

Igår kollade jag på filmen i anda perspektiv. Varför? Jo, för att vi kommer att bo ett kvarter från just World Trade Center platsen. Det är klart att man tycker filmen blir häftigare när man vet att man ska gå precis där filmen utspelar sig.
Jag var helt uppe i att kolla på miljön runt om människorna för att jag ska kunna känna igen mig när jag väl kommer dit till New York.

Jag tror dock att det kommer se väldigt annorlunda ut där, när vi kommer ner, då det har rivit massor och byggt om efter händelsen. Vi får gå dit och ta en titt på Ground Zero som platsen nu heter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0