Hemma!

Nu är jag hemma igen - tråkigt men sant. Dagarna i Helsingborg gick snabbare än väntat. Den underbara staden får jag troligen inte besöka fören om si så där ett år. De här fem dagarna i Helsingborg har varit de bästa av alla gånger som jag åkt dit - och då har jag åkt dit varje sommar. Jag tror friheten gjorde att de här dagarna blev de bästa. Jag och Max hade ett eget hotellrum, mitt i centrum, tog hand om oss själva och levde där som prins och prinsessa. Och så bara visste vi att mamma och pappa bodde hos farmor och farfar 10 minuter med buss därifrån.

Vi kunde bada och sola en dag då det var fint. Resten av dagarna var det mulet så då passade man på att gå i den mysiga staden, kolla i affärer och mysa vid vattnet. Och man äter så himla mycket när man reser bort. Man tror att varje dag är en lördag och att man kan gotta sig hela tiden. Så popcorn, nötter, läsk, glass, godis och vette gudarna allt vad vi stoppade i oss. Allt bara flyger i en helt plötsligt utan att man tänker på vad man äter.

Helsingborg har varit så otroligt roligt, mysigt, fint, kärleksfullt, underbart att jag kan le tills någon frågar varför jag ler. Jag älskar staden, skulle kunna flytta dit - och jag kommer sakna den, mer än vad jag redan gör nu efter ynka timmar sedan jag lämnade den...

(bilder kommer)



L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0