Naglarna ska av, för annars går det inte...

Idag gick jag upp tidigt. Men jag var inte den där trötta tjejen idag - för idag hade jag något som jag sätt fram emot länge. Nämligen att köpa en gitarr. Jag har alltid velat haft en, men det har inte blivit till hundra procent aktuellt. Men för några veckor sedan bestämde jag mig, efter att jag fått min lön. Så efter att jag tänkt på en begagnad gitarr med mick samtidigt som en vanlig med nylonsträngar så blev det till slut en "vanlig". Tänkte att jag lär mig först att spela och sedan kanske jag kan köpa en gitarr med mick.

Efter att jag köpt gitarren gick jag ett tag på stan för att sedan träffa upp Thérese som jag inte träffat på år och dar. Det var jättekul att se och höra hur hon mår och har det nu för tiden. Efter att jag ätit upp salladen på cafét vi satt och pratade på hämtade pappa och mamma upp mig.

Nu är jag hemma, redo att klippa av mina nu superlånga naglar. För att långa naglar är inte att rekommendera när man ska spela gitarr. Det har jag i alla fall lärt mig efter försöken i skolan och hos Max.

Ikväll ska jag träffa min prins. Lovade honom igår natt att jag skulle ge honom en bamsekram idag, så det blir att träffa honom ikväll. Träna till låtarna från Sommarcafét, och nu kan vi göra det hos mig. För jag har gått med i klubben: Jag-har-en-gitarr-hemma. Men ännu inte klubben: Jag-kan-spela-gitarr-jättebra!! Men snart så...



L.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0