Det steker

Det blev grillning hos Max i fredags som ni ser bilder på nedan. En mysig kväll med skratt blev det. Och sådana kvällar gillar jag - särskilt på sommaren. Sov kvar hos min sötnos, och som vanligt somnar vi när solen går upp igen.

På lördagsmorgonen vaknade vi av att Louise ringde på min mobil. Trötta som vi var hann vi inte svara, men sedan kom det ett sms med frågan om vi skulle hänga med och sola och bada på Skultunabadet. Fint väder lockade oss dit. Där ägnade vi dagen fram till fyra ungefär då det var dags för mig att kila hem för att börja fixa mig och packa till kvällen. För vid sex åkte jag, Louise, Caroline och Ina in till Amanda. Där skulle det bli en tjejkväll. I stan befann sig Sara och Evelina också, så hela gänget var samlat när vi väl skulle äta. Och som sällskap kom Thomsen också till pizzerian. Sov kvar hos Amanda efter att vi kollat runt på stan, lyssnat på Svenne-Banan mannen och haft ett litet tjejsnack på balkongen.

Nu är det söndag. Ännu inte hunnit gjort så mycket. Men jag vaknade av den gassande solen på Amandas balkong vid åtta på morgonen. Vi begav oss ut till vattnet efter att vi hade ätit frukost och där höll vi hus tills mamma hämtade oss och alla madrasser. Nu är jag hemma med rödbrända ben och ska nog ta och sola baksidan på dem lite - för dom är vita!



L.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0