En egen grop skulle sitta fint

Nu är låtarna klara till sommarcafét - nästan i alla fall. Och låtvalen tror jag blev bra. "Någonting som ni kan sjunga bra, men helst på svenska så att alla vet vad ni sjunger om!" Sådana låtar tror jag att vi fick med. Det tog sin lilla tid att komma på dom. Men efter att vi vart i Max källare nästan hela dagen, Amanda hade kommit och gått och våra magar började sätta fart att kurra var 7 av de 8 låtarna nerskrivna på ett papper som "Dom här låtarna ska vi sjunga". Vi tog oss till pizzerian i värmen. När Max tallrik var tom och när det återstog en halv kycklingpizza kvar på min tallrik orkade jag inte mer, så vi släpade oss upp från det sköna sitt "båsen" vi satt i för att bege oss hem till mig. Där blev det mys framför tvn!






Nyss kommit hem. Eller där ljög jag - för en timme sedan ungefär. Jag har varit i Sala gropen med Max, Camilla och Hanna. Några stekiga timmar blev det allt och kalla men sköna dopp i det rena och härliga vattnet blev det också. Avsvalkning behövs (eller är ett måste) när det är så hääär varmt ute. Jag ska tvinga mamma och pappa att köpa en pool. Den behöver inte vara stor, bara man kan ha någonting att doppa sig i när det känns som att man grillas i solen. "Nej - pool förstör gräsmattan!" Åh, dumma kommentarer som vara vuxna kan komma på...

Ingen aning om vilka dagar jag ska jobba på. Om inte imorgon - blir det nog Max ikväll.



L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0