Om målad

Michael Jackson är död:(

I onsdags var det sista jobb dagen - trodde jag! Jag fick reda på att jag ska jobba på måndag också för att jag tog ledigt igår och idag. Det är i och för sig bra. Men nu känns det så himla skönt med lov och sen ska man upp igen på måndag...

Efter jobbet tog jag en tre timmare på stan. När jag väl var hemma, efter att ha missat bussen och fick vänta i en timme på den- ringde Louise. Vi bestämde oss för att gå ut och gå i den fina sommarkvällen. Vi gick säkert 6, 7 km - så underbart, och så roligt. När vi väl hade kommit hem gick jag till Max. Vi gick ut och promenderade runt i Skultuna lite tills vi stötte på Bedde, Ojje och Pb. Det blev en tripp till centrum där jag och Max stannade med Pb och snackade med honom. Sedan gick jag och Max hemåt till mig och stog och snackade under de två timmarna solen gick ner.



En solig, ledig torsdag ägnade jag förmiddagen i solstolen. Första riktiga solningen för min del. Superskönt! Sedan blev det duschen och allt vad man ska göra när man fixar sig. För att på kvällen åkte jag, Max och Erik in med Eriks mamma till Cityfestivalen. Där träffade vi Amanda, Ina, Rebecca, Louise, Caroline och Oscarsson. Gick och käkade på Gränden för att sedan kolla på Rix Fm festivalen. Daughtry var klart bäst!
När vi kom hem stannade jag hos Max till klockan halv fyra på morgonen. Det var ljusare när jag cyklade hem än vad det var när jag kom dit. Kändes som att kvällen inte hade kommit ännu...

 Nu har jag precis kommit hem från skolan - och nej, jag har inte gått i skolan. Utan jag och några till har målat stenen idag. Den blev faktiskt jättefin, och så var det ju sol ute.





Ikväll blir det antagligen grillfest! Mums med go mat, glada människor och sommar.


L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0