'Tänk Barnen i Bullerbyn...'

Ja, nu sitter man här en söndag i sängen och känslan att det är skola imorgon sitter kvar även fast den är slut. Sommarlovet 2009 har inte riktigt tagit mig med storm än. Kanske beror på att mitt sommarlov har startat med jobb och tidiga mornar. Men nu har planer på sommaren börjat komma och jag längtar!

På midsommar var jag uppe i Tällberg - verkligen huuuur mysigt som helst! Gud vad fint det är där. Tänk Barnen i Bullerbyn och den tiden. Jag älskar sådana hus och sånn miljö, allt känns liksom så lungt och tryggt på något sätt. På midsommarafton befann vi oss största delen i min morbrors stuga för att då och då gå ner till vattnet där det var dans och fin solnedgång.
På midsommardagen blev det långpromenad runt kvarteren och sen besökte vi en liten, liten affär med så mycket fina grejer. Ni vet antika och nygjorda saker i lantigt och gammaldags stuk? Verkligen hur fina saker som helst. Jag hittade så mycket, men bestämde mig tillslut för en lampa. Den hade en guldig och ljusrosa fot med en vit glas "skärm". Så himla fin!

När jag kom hem igår efter en nästan tre timmars lång bilfärd gjorde jag iordning mig för att sedan åka iväg till Max. Där började vi att skriva upp låtarna som vi ska sjunga på sommarcafét i juli och vi blev nästan klara. Sedan fortsatte vi med andra musik "uppdrag" vi har i sommar. Och efter musik stunden blev det film med godis - mys. Somnade vid fem.

Vaknade vid elva. Frukost och ruffs hår. Mös i sängen till tre. Tränade på låtarna vi ska sjunga här fram över. Och nu sitter jag här, i min säng. Ser ut genom fönstret på de gröna träden och önskar att sommaren alltid kommer se ut som den gör idag- Varm och solig.

Väntar på att mobilen ska ringa. Jag, Max, Erik och Amanda ska kanske åka iväg och köra gokart. Jag kommer inte våga sätta mig bakom ratten, det är jag nog för feg för. Vi får väl se hur det blir. Rädslan kanske är för stor....



L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0