Vår - den kära årstiden

Nu - äntligen - börjar den ljuva våren tränga sig fram bland vinterns kyla. Solen värmer lite nu. Inte den vintersolen som bara är fin att titta på. Utan vårsolen som är fin att titta på men som även värmer och kanske till och med ger oss fräknar om vi har tid nog att sitta i solens strålar ett tag? Nu är jag trött på alla smutsiga snökullar och isiga vägar. Fram med solen och smält den vita naturen och ge oss vattenpölar som tyder på att våren är här. Få bort alla dunjackor och trasiga vantarna, som gjort sitt den här vintern. För nu vill jag shoppa med vår i bakhuvudet!

Igår följde jag med Max till hans sångpedagog. Tiden gick så otroligt fort att jag knappt han reagera vad för rum jag satt i. Men när hans sångpedagog, Therese, gav mig en lapp med hennes telefon nummer så förstod jag vart jag var. Och att det kanske är jag som står där framför pianot om sisådär några veckor.. Vi får se om jag börjar.

Efter sången åkte vi hem till Max ett tag och där stannade jag tills klockan hann slå in på natten, innan han gick med mig hem i vinterkylan. Somnade på kudden på en gång när jag kom hem efter sminket och tänderna fått sin rengöring

Idag ska jag in till stan. Känns i och för sig onödigt när det är ungefär 2 veckor och någon dag kvar till New York. Men vem har sagt att man måste shoppa? Fast det skulle vara konstigt om jag kom hem med tomma kassar. Nej - något snyggt måste man ha med sig till den häftiga staden. Ska även träffa Thérese om det inte kommer hinder.


L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0