Angels and demons

Så himla skönt att äntligen få sova ut idag, utan något pipande alarm som väckte mig eller ha någon tid att passa. Det var säkert flera månader sedan det hände eftersom jag tränar tidigt på lördagar och därmed ingen sov morgon.

Igår var det Rebeccas födelsedag. Jag och Max tog bussen in till stan för att möta upp Louise, Rebecca och Oscarsson. Vi gick till den heliga Spicy, som alltid, för att äta och sedan gick vi till bion och tog ut biljetterna. Vi såg på Änglar och Demoner som jag tyckte var bra när jag väl kom in i filmen. För den var svår att förstå från början vad som hände. Boken kanske är bra att läsa innan man ser filmen? Eller jag vet inte. Men som sagt, den var bra när bitarna sattes på plats under filmens gång.

Efter bion skynade vi oss ut. Max pappa hämtade upp oss och sedan åkte vi till Max sångpedagog. Där satt Louise och jag och väntade på att Max skulle sjunga klart med en tidning i handen. Väntetiden gick fort där, men väntetiden på bussen gick desto saktare. Fast om jag tänker efter blev det mycket skratt och flams i busskuren. Tröttheten lägger sina spår helt enkelt. När bussen väl åkte in i Skultuna hoppade Max och jag av vid honom och befann oss där halva natten.


L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0