Nervositeter i baksätet

Just nu funderar jag på om det här inlägget kommer gå att skriva. Men jag ska göra ett försök och sammanfatta dagen. Varför jag tvivlar på om inlägget kommer gå till ett slut är för att mina armar värker som aldrig förr efter hård styrketräning idag hos Johan.

Jag är nyduschad och känner mig seg. Eller smått trött rättare sagt. Resan in till träningen och hem blev inte den vanliga idag, utan det var Älskling som körde. Han var nog lite nervös bakom ratten som jag var i baksätet, men jag försökte att inte visa mina känslor för att inte göra honom ännu nervösare. Han var i alla fall grymt duktig på att köra. Det kanske blir Max som får lära mig i sommar..?

Skolan fungerade som rinnande vatten. Första lektionen hade vi provning inför nationella provet i NO. Det var inte lika svårt som jag trodde att det skulle vara, men jag tvivlar på om teorin är lika lätt?!

Sedan hade jag teknik - snart klar med min lilla ljusstake eller vad man ska kalla den. Och på bilden körde jag på med att rita ett tryck som jag ska trycka på en t-shirt. Det kanske blir texten "I Am. We Are". Lunch och sedan var det de sista musiklektionerna i nian. Usch vad tråkigt. På musiken tränade jag, Max och Basse på att sjunga "Lucky" vilket gick bättre än förväntat. Så nu ska vi sjunga den på söndag. Nervositeter blandat med spänning och lycka redan nu - det är ju så kul att sjunga. Typ livets största gåva.

Imorgon rycktas det om en tjejkväll - länge sedan faktiskt..
Tror jag kilar till tv:n nu och tittar en skvätt på kvartsfinalen i hocky. Eller nej - så intressant är det inte. Jag känner att mitt huvud är på G och vill försöka skriva en låt text - får se om jag lyckas:)



L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0