New York: 6 april

Nu kommer första inlägget från min New York resa i april. Det kommer dyka upp inlägg från resan när jag har tid - Som nu. Inläggen finns i kategorin: New York resan

6 april 2009. Klockan 19.40 från dagboken:

"Idag vaknade vi tidigt. Redan tjugo i sju var vi klara för frukost. Jag trodde att klockan var nio när vi var påväg till frukosten. Men pappa förvånade mig och sa att den inte ens var sju. En stor suck!
Till frukost fanns bl.a. mjölk, flingor, omelett, stekt och kokt ägg, pannkaka, muffins, korv, äggröra, frukt, mackor, jucie och läsk. Typiskt amerikansk frukost. Frukost var helt okej och mätt blev man. Mätt = en bra start på dagen.
Efter frukosten tog vi det lungt och fixade oss för att seda gå från vårt hotell till sevärdheter som Ground Zero (där World Trade Center låg), en gamal kyrka och Wall Street. Dessa sevärdheter låg några kvarter från hotellet.
Det började spöregna där så efter 10 minuter under skydd gick vi tillbaka till hotellet. Där åt vi på en resturang som låg vid hotellet. Det blev ceasarsallad för hela familjen. Jag trodde att jag skulle få leva på hamburgare i 2 veckors tid, men de tankarna kan jag börja att sudda bort nu.
När vi hade ätit åkte vi iväg igen. Den här gången tog vi tunnelbanan till China Town. China Town var inte så mycket att se just den här dagen eftersom man hade blicken i paraplyet.
Vi åkte till de mer turist täta ställena vid Empire State Building och Macy's. Vi hann inte shoppa så mycket men nu vet vi i alla fall vart vi ska befinna oss när vi vill spendera våra pengar.
Vi gick säkert över 2 mil idag. När vi gick på en gata hem var det bara vi och en familj till där på andra sidan vägen. Mamma var bestämd att hon hade sett mannen i familjen förut. När sedan familjen tvärsade gatan till vår upptäckte vi att mannen var komikern Henrik Schyffert. Av alla människor i världen var det en svensk kille - lustigt.
Nu har jag trötta ben och jag ska snart tanka över bilderna från kamerna till datorn, efter att jag druckit upp kaffet som jag har i handen.
Jag vet att de två kommande veckorna här i New York kommer gå snabbare än någon annan vecka i mitt liv. Jag börjar redan känna mig hemma här."


Ground Zero utanför fönstret.


Ground Zero i bakgrunden.

Wall Street.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0