Hundvalpar och en främmande apparat

Vet ni vad jag sitter och skriver detta inlägg ifrån? Min nya laptop som jag fick av pappa idag. Anledningen varför jag fick den var för att jag kämpat och uppnått mina mål jag har satt i skolan. Så nu sitter jag och kämpar med den här apparaten. Det är inte så lätt att skriva snabbt med en främmande dator, men jag tror vi snart blir kompisar.

Igår var jag på landet, hos Niklas, med massa mysigt folk som gjorde kvällen där toppenmysig. Vi började med att grilla på en typ tre meter lång grill. Det första jag gjorde var att förstöra en hamburgare, så tur att inte hemkunskapsläraren var där och såg det. Jag fortsatte kämpa med de andra hamburgarna, för jag vill inte ge övertaget till Max (som inte alls kan laga mat). Efter grillningen kom intrummenten piano, sång och gitarr in i bilden för att sedan spela kubb, och tjejerna lät killarna vinna i spelet - nästan så var det i alla fall. Dans på Niklas "loge", och trolleri på det, avslutade kvällen.

Men kvällen slutade ändå inte där. Jag åkte hem till Max och där såg vi på film. Den efterlängtade "Nyckeln till friheten" blev inte så bra eftersom jag halvsov mig igenom den. Somande några timmar efter filmens slut...

Vaknade av en ljus morgon. En solig sådan rättare sagt. Ett knack på dörren och en fråga: "Vill ni åka och kolla på hundvalpar idag?" Fick mig att piggna till efter att ha legat i sängen i 4 timmar. Även pappa ringde mig stracks där på och frågade om vi skulle åka och kolla på dator. Så snabba puckar blev det för mig. Efter vi köpt datorn åkte jag och kollade på de underbart söta hundvalparna. Herregud vad dom var söta. Jag har försökt tjata mig till de två som inte är solda under kvällen, men lyckas dock inte så bra. 8 veckors gammla Chiwaw valpar är bland det sötaste som finns. När jag äntligen kunde slita mig loss från dem blev det att sjunga hemma hos Max ett tag. Jag tror vi har hittat en låt till talangtävlingen nu...


miiiiiiin.


L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0