Stank rök och fick en blick in i julen

Verkligen en heldag i sängen. Seriöst, jag som skulle plugga och få saker gjorda. Jo, tjena - det lyckades jag med!

Jag och Max blev väckta av Erik i lördags morse: "Kom ner och ät en hamburgare!" Jag hoppade in i duschen, åt lite snabbt frukost och sedan gick vi ner till julmarkanden här i Skultuna. Bilköar slingrade sig enda upp på min gata. Vi gick runt och kollade vid Mässingbruket snabbt innan vi begav oss upp till Brukshotellet där Erik stog och grillade. Vi stank rök efter att vi stått vi grillen i typ tre timmar och pratat med Rebecca, Fredrik och Erik. När tårna började frysa gick jag och Max hem till mig, drack varm latte och sedan träffades alla igen vid ica för att köpa något gott inför den spontana filmkvällen hos Max. Somnade där senare.

Jag och Max vaknade rätt sent idag - supertrötta! Åt frukost och sedan kollade jag, Max och Alex på en film. Det var inte meningen att stanna där, men jag var så trött och det ösregnade ute så jag tänkte vänta med att åka hem tills det avtog. Men regnet gjorde ju aldrig det så det slutade med att pappa hämtade mig.

Nu ska jag plugga engelska.



L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0