Börja på sång nu

Igår pluggade jag nästan hela dagen. Fick matten och nästan tyskan & svenskan gjord. Det är så skönt att ha saker gjorda, så jag tänker att jag börjar på en gång. Så nu har jag inte så himla mycket att göra. Eller jo - jag skojade. 70 sidor i en svenska bok + reflektion, tyska grammatik, och så ska jag lära mig om industrin i historian. Inte alls kul.

Jag och Max åt pizza på La Bussola igår. Det var mysigt. Och kvällen fortsatte sedan i min källare där vi bara låg och pratade på två madrasser på golvet utan mobiler, tv eller något. Bara han och jag. Jag spelade även upp min nya låt för honom och han sin. Eller hans början till en låt. Vi åt glass och vindruvor innan våra ögon slocknade.

Vaknade rätt tidigt - vid tio. Sedan låg vi och mös till två på dagen ungefär. Nu är jag själv. Hör massa ljud från köket då pappa har börjat att riva ut det nu. Håller på att försöka lära mig om Kopparlundens historia men det går fan inte. Får börja läsa i svenska boken istället. Så - back to work!

Imorgon är det skolfoto och jag letar i min garderob efter något som jag kan ha på mig. Ska även dansa på kvällen. Och om sångpedagogen har kunnat ändra på en tid hos en elev så ska jag börja sjunga hos henne imorgon efter dansen. Skitkul! Äntligen.


L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0