Gå till Rönnby var mysigt!

Jag var ju på bio igår. På "Flickan som lekte med elden" med Max. Filmen gick inte under mina förväntningar, men samtidigt inte över. Så filmen var ungefär som jag hade trott. Ettan var bättre (som det oftast brukar vara), men den är lätt värd att se.

Efter bion, som slutade klockan nio, hade jag och Max inte alls tur. Bussen gick klockan halv nio och sedan gick inte nästa för än vid elva. Så efter att vi ringt våra föräldrar och funderat på att ta taxi hem bestämde vi oss för att gå. Gå så långt som vi bara kom tills bussen skulle komma. Vi kom till Rönnby. Vi skulle kanske hunnit till Åkesta, för vi fick sitta och vänta i ungefär 40 minuter inne i en busskur på Rönnby. Det var så himla skönt och mysigt att gå, så egentligen gjorde det inget att vi behövde vänta - vi fick ju motion! Sov över hos Maxen när vi äntligen kom till Skultuna.

Nu har jag precis pluggat matte. Och jag kan säga att bråk inte riktigt är min grej. I alla fall inte när det kommer till invertera tal (eller vad det heter!). Max ska försöka hjälpa mig ikväll - för jag ska dit och se på film senare. Nu ska jag träna på min sångläxa. Hörs!





L.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0