Nu är jag drabbad!

Nu är jag drabbad. Drabbad av lite feber, hosta, huvudvärk (som alvedon lyckades bota imorse), täppt i näsan. Ja - en riktig förkylning helt enkelt. Och det är inte kul, det är det väl egentligen aldrig? Jo, det finns undantag- när man vill ligga i sängen, under täcket och läsa en bok. När man liksom inte har något att göra. Men idag, igår och imorgon vill jag inte vara sjuk. För nu är det helg, och det är dessa dagar i veckan som man vill vara piggare än någonsin. Men några dagar i livet får man bara acceptera att; jag är sjuk.

Igår var jag hemma från skolan. Och tidigt, nästan precis när jag vaknade, kom Max hem till mig. Nästan 4 timmars hål fick honom att åka hem - för att träffa mig! Och när han väl slutat skolan helt, var fri för helg, kom han till mig igen. Den här gången för att stanna. Innan vi somnade hann vi äta upp en popcornskål, en glass skål och se på en film.

Nu är jag hemma - idag igen. Verkligen ingenting att göra så det suger. Antar att jag får vila mig igenom kvällen och hoppas att skolboken som jag ska läsa 108 sidor i kommer att roa mig. Men det finns tvivel - för den är inte så där jättebra. Aja, tycka synd om sig själv är ingen idé för då känner man sig bara ännu sjukare. Så hej och - här ska käkas tacopaj med familjen!


L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0