En måndag

Måndag. Suck! En av de närmaste dagarna från helgen. Men samtidigt så långt bort. Redan helt slut efter allt som kommer hända. Nationella prov under veckorna som kommer. Ett på onsdag. I engelska. Ogilla! Plus att vi har semenarium i grekisk litteratur och sånt på onsdag. Och jag förstår naaada. Sångläxan ligger ogjord. Jag vill shoppa och mitt rum ska börja rivas. Jag måste träna. Har faktiskt varit ute och sprungit idag. Känns skönt! Blev rödblomig. Det är vår! Och det håller uppe mitt humör mycket. Pappa ringde på mattelektionen och sa att vi skulle ta vaccination mot fästingar efter skolan. Stack till och snart ska ännu en tas. Och sen en till spruta.

Imorgon kommer jag till skolan halv nio. Slutar runt nio då treorna har redovisning och jag tror inte att den är obligatorisk. Känns värt. Drar nog till min sötnos som har håltimmar då.

Tar tag i litteraturpapprena typ, nu...



L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0