17!!

Igår blev jag ett år äldre! En relativt värdelös ålder att fylla, men det är ändå ett steg till 18 år.

Min födelsedagsmorgon började med att vi inte hade varmvatten så jag fick duscha iskallt. Toppen! Efter en dag i skolan med många "grattis" och kramar, inspelning i studio, gick jag till Max skola för att sedan åka hem till mig. Det blev filmen "Wallander - Mastermind" som roade oss tills min familj kom hem då vi åt mat. Med mätt mage öppnade jag mina presenter. Fick bl.a. köksredskap till jag flyttar hemifrån, skiva, en ring, en korg med frukt, en stor tavla med New York som motiv och så ska jag få ett nytt rum så småning om. Morotskaka och sockerkaka framför tv:n med Max avslutade min 17 års dag.

Nu sitter jag i skolan väntandes på att pappa ska hämta upp mig. Sedan blir det hem för att plugga till matteprovet som är imorgon. Verkligen inte ett dugg taggad till det, fy!! Och mitt huvud sprängs snart - ge mig en alvedon, vatten och en säng. Eller påsklov skulle inte sitta helt fel.



L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0